«Ренолюція» (Renaulution): стратегічний план Групи Renault
Булонь-Бійянкур, 14 січня, 2021 - Сьогодні, після затвердження радою директорів, генеральний директор групи Renault Лука де Мео представляє «Ренолюцію» (Renaulution) - новий стратегічний план, який спрямований на зміну пріоритетів Групи з обсягів на прибутковість.
Цей стратегічний план складається з 3 етапів, які запускаються паралельно:
- «Відродження», яке має бути реалізовано до 2023 року, буде зосереджено на відновленні маржі і грошових коштів
- «Оновлення», що охоплює період до 2025 року, призведе до оновлення і поліпшення продуктової лінійки, що підвищить прибутковість бренду
- «Революція» (з 2025 року та далі) змінить бізнес-модель в сторону технологій, енергії і мобільності; це зробить групу Renault лідером в ланцюжку створення доданої вартості нової мобільності.
План «Ренолюція» відновить конкурентоспроможність групи Renault за рахунок наступних чинників:
- ще один крок в реалізації плану 20221, підвищення ефективності за рахунок інжинірингу та виробництва, скорочення постійних і зниження змінних витрат у всьому світі
- використання поточних промислових активів Групи і лідерство в області електромобілів в Європі
- опора на Альянс, щоб розширити свій вплив за рахунок продуктової лінійки, бізнесу і технологій
- активне прискорення діяльності в області послуг, пов'язаних з мобільністю, енергією і даними
- підвищення прибутковості за рахунок 4 диференційованих бізнес-напрямків, заснованих на сильних брендах, клієнтах і ринках.
Нова організація запровадить цей план: функції, на чолі яких стоїть інженерне забезпечення, несуть відповідальність за конкурентоспроможність, витрати і час випуску продуктів на ринок. Повноцінні, зрозумілі і диференційовані бренди керують своєю прибутковістю.
Відповідно до нової організації, орієнтованої на прибутковість, компанія більше не буде оцінювати свої результати за часткою ринку і продажам, тепер фокус буде на рентабельності, генеруванні грошових коштів та ефективності інвестицій.
Група ставить перед собою нові фінансові цілі:
- До 2023 року Група планує досягти більш 3% операційної маржі, близько 3 млрд євро сукупного операційного вільного грошового потоку від автомобільної діяльності2(2021-2023 рр.) і знизити інвестиції (НДДКР і капіталовкладення) приблизно до 8% від виручки
- До 2025 року Група націлена на отримання не менше 5% операційної маржі, близько 6 млрд євро сукупного операційного вільного грошового потоку від автомобільної діяльності² (2021-25 роки) і підвищення ROCE3 як мінімум на 15 пунктів у порівнянні з 2019 роком.
План «Ренолюція» забезпечить стійку прибутковість Групи при дотриманні зобов'язань з нульового викиду CO2 в Європі до 2050 року.
«Ренолюція передбачає переведення пріоритетів всієї компанії з обсягів на прибутковість. Це більше, ніж переорієнтація, це глибока трансформація нашої бізнес-моделі. Ми заклали міцний, здоровий фундамент для нашої роботи. Ми оптимізували операції, починаючи з проектування, при необхідності коригуючи обсяги і перерозподіляючи ресурси на перспективні продукти і технології. Покращена ефективність стане запорукою успіху нашої майбутньої продуктової лінійки: технологічною, електрифікованою і конкурентоспроможною. І це буде зміцнювати силу наших брендів, у кожного з яких є свої чітко диференційовані території і кожен з яких відповідає за прибутковість і задоволеність своїх клієнтів. Ми перейдемо від автомобільної компанії, що працює з технологіями, до технологічної компанії, що працює з автомобілями, яка до 2030 року буде отримувати не менше 20% своїх доходів від надання послуг, пов'язаних з даними і енергією. Ми будемо неухильно досягати цього, спираючись на активи нашої компанії, на професіоналізм і відданість наших співробітників. Ренолюція - це внутрішній стратегічний план, який ми будемо реалізовувати так само, як і створювали: колективно».
- Підвищення ефективності функцій, відповідальних за конкурентоспроможність, витрати, час розробки і час виходу продукту на ринок.
- Інженерна та виробнича ефективність, швидкість і продуктивність Альянсу:
- Раціоналізація платформ з 6 до 3 (80% обсягів Групи доводиться на три платформи Альянсу) і силових агрегатів (з 8 до 4 сімейств)
- Всі моделі, які будуть запущені на існуючих платформах, з'являться на ринку менш ніж через 3 роки
- Оптимізація виробничих площ з 4 млн одиниць в 2019 р. до 3,1 млн одиниць в 2025 р. (стандарт Harbour)
- Перегляд ефективності роботи з постачальниками
- Управління міжнародною діяльністю Групи в сфері високомаржинального бізнесу: зокрема, в Латинській Америці, Індії та Кореї, при одночасному використанні нашої конкурентоспроможності в Іспанії, Марокко, Румунії, Туреччині та підвищенні рівня взаємодії з Росією
- Сувора цінова політика:
- Зниження постійних витрат: виконати план на 2022 рік у коротші терміни і продовжити його, щоб до 2023 року досягти 2,5 млрд євро, мета - 3 млрд євро до 2025 року (включно з перекладом фіксованих витрат в змінні)
- Змінні витрати: оптимізація 600 євро на автомобіль[1] до 2023 року.
- Зниження інвестицій (дослідження і розробки, капітальні витрати) приблизно з 10% від виручки до менш 8% до 2025 р.
Всі ці зусилля підвищать стійкість Групи і знизять її точку самоокупності на 30% до 2023 року.
- Чотири бізнес-одиниці із міцною айдентикою і позиціонуванням. Ця нова модель створить збалансований і більш прибутковий портфель продуктів з 24 запусками до 2025 року - половина з яких в сегментах C/D - і як мінімум 10 електромобілів.
Нові підходи, орієнтовані на прибуток, і масштабний план з виведення нових продуктів сприятимуть поліпшенню політики ціноутворення і продуктової лінійки.
Бренд буде уособлювати сучасність та інновації в автомобільній промисловості і за її межами, наприклад, в області енергії, технологій і послуг мобільності.
В рамках нової стратегії бренд розширить свою пропозицію в С-сегменті і зміцнить свої позиції в Європі, в той же час зосередивши увагу на прибуткових сегментах і каналах на ключових ринках, таких як Латинська Америка і Росія.
Бренд буде спиратися на потужні активи:
- Лідер в області електромобілів до 2025 року:
- «Електрополюс» потенційно на півночі Франції, найбільші виробничі потужності Групи з виробництва електромобілів в світі
- Спільне підприємство з виробництва водню від батареї паливних елементів до автомобіля
- «Найзеленіша» продуктова лінійка в Європі
- Половина запусків в Європі - це повноцінні електромобілі з вищим внеском в маржу, ніж у автомобілів з ДВЗ (в євро)
- Конкурент на гібридному ринку з 35% «гібридним» міксом.
- Бренд, який поєднує в собі високотехнологічні екосистеми: гравець в області ключових технологій від big data до кібербезпеки разом з Software République.
- Лідер в сфері економіки замкнутого циклу з електромобілями і послугами, пов'язаними з енергією, завдяки Re-Factory у Флані (Франція).
Dacia залишиться Dacia з властивим їй легким характером, а LADA продовжить пропонувати доступні продукти, засновані на перевірених технологіях, орієнтовані на розумних покупців, при цьому пробиваючи «скляну стелю» C-сегмента.
- Суперефективні бізнес-моделі:
- Проектування з урахуванням заданої вартості
- Покращена ефективність: від 4 платформ до 1, від 18 типів кузова до 11, збільшуючи середнє виробництво з 0,3 млн одиниць на платформу до 1,1 млн одиниць на платформу.
- Оновлена конкурентоспроможна продуктова лінійка і вихід в С-сегмент:
- Запуск 7 моделей до 2025, 2 в C-сегменті
- Відродження легендарних моделей
- Ефективність викидів CO2: використання технологічних активів групи (СНД для обох брендів, E-Tech для Dacia)
Alpine об'єднає автомобілі Alpine, Renault Sport Cars і Renault Sport Racing в повноцінне, нове «розумне» підприємство, яке спеціалізується на розробці ексклюзивних і інноваційних спортивних автомобілів.
- План виробництва 100% електричних продуктів для підтримки розширення бренду за рахунок наступних чинників:
- Використання масштабу і можливостей групи Renault і Альянсу з платформами CMF-B і CMF-EV, глобальним виробництвом, сильним підрозділом закупівель, глобальною дистриб'юторською мережею та фінансовими послугами RCI Bank and Services, що забезпечує оптимальну цінову конкурентоспроможність
- В основі проекту лежить Формула-1 з новим прагненням до перемог
- Розробка електромобілів нового покоління спільно з Lotus
- Вихід на прибутковість до 2025 року, включаючи віддачу від інвестицій в автоспорт.
Новий бізнес-підрозділ націлений на створення нових пулів прибутку за рахунок послуг, пов'язаних з мобільністю, енергією і даними в інтересах користувачів транспортних засобів, який до 2030 року має скласти понад 20% доходів Групи.
Mobilize дозволить групі Renault швидше перейти в новий світ мобільності, пропонуючи рішення і послуги іншим брендам і зовнішнім партнерам.
- Три основні місії:
- Збільшення коефіцієнта використання автомобіля, який зараз становить лише 10%
- Підвищення залишкової вартості
- Наближення до нульового викиду CO2
- Унікальна, доступна і корисна пропозиція:
- 4 спеціально розроблених автомобіля: два для каршерінга, один для перевезення пасажирів, один для доставки останньої милі
- Інноваційні фінансові рішення (підписка, лізинг, оплата по факту)
- Передача даних, послуги і програмна платформа
- Нові послуги з технічного обслуговування і ремонту (Re-Factory)
Цей план буде представлений представницьким органам працівників відповідно до застосовних правилами.
Презентація доступна на www.groupe.renault.com, також ви можете відвідати спеціальний сайт renaulution.com, щоб отримати додаткову інформацію.
1 План 2022 по скороченню постійних витрат більш ніж на 2 млрд євро за 3 роки був представлений 29 травня 2020 р.
2 Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної галузі: грошові потоки після сплати відсотків і податків (за винятком дивідендів, отриманих від публічних компаній) мінус матеріальні і нематеріальні інвестиції за вирахуванням вибуття +/- зміна вимог до оборотного капіталу.
3 ROCE = Операційний прибуток від автомобільної діяльності (включаючи АВТОВАЗ) * (1 середня ставка податку) / (Основні засоби + нематеріальні активи + фінансові активи - інвестиції в RCI / Nissan / Daimler + WCR)